Strony

26 lis 2014

Domowy serek z ziołami


Muszę się przyznać, że bardzo lubię serki 
ziołowe właśnie takiego typu a la Almette.
Więc gdy znalazłam przepis na domowy
serek musiałam go zrobić. Tym bardziej, że
przepis strasznie prosty. Jak dla mnie 
wyszedł dużo lepszy niż sklepowy:)

Składniki:
2 duże jogurty greckie lub
bałkańskie-razem ok. 800g
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka suszonego czosnku
1 pęczek oregano lub 2 łyżeczki suszonego

Jogurty wymieszać z solą, czosnkiem i jeśli
używamy świeżego -posiekanym oregano.
Można użyć do tego miksera.
Następnie całość przełożyć na dużą gazę,
skręcić końce i zawiązać. Pakunek umieścić
np. na klamce okna a pod spodem ustawić
naczynie do którego będzie kapał płyn.
Dobrze gdy oko będzie lekko uchylone co
zapewni serkowi przewiew. Całość
zostawić tak na 24 godziny.
Serek wyjąć z gazy i serwować jak lubicie:)


Dobrze gdy oko będzie lekko uchylone co
zapewni serkowi przewiew. Całość
zostawić tak na 24 godziny (ja wyjęłam po 12)
Serek wyjąć z gazy i serwować jak lubicie:)



*Przepis znaleziony na blogu Gotuj z Cukiereczkiem.

1 komentarz: