Strony

12 lut 2014

Kurczak curry


Od bardzo dawna miałam chrapkę na to danie.
Byłam bardzo ciekawa jego smaku.
Wczoraj udało mi się ją w końcu zrobić i
przyznam, że nawet mojemu wybrednemu
dziecku bardzo smakował ten kurczak
 w pysznym kremowym sosie curry:)

Składniki dla 3-4 osób:
500g piersi z kurczaka
1 cebula
2 ząbki czosnku
2 zielone papryczki chilli (u mnie bez)
1-2 łyżeczki startego imbiru
2-3 łyżeczki łagodnej pasty curry
1 puszka pomidorów (400g)
1 puszka mleka kokosowego (400g)
 świeża kolendra
2 łyżki oleju roślinnego

Do głębokiego rondla lub na patelnię wlać
olej. Dodać pokrojonego w kostkę kurczaka
i chwilkę smażyć. Dodać pokrojoną w kostkę
cebulę, papryczki chilli oraz posiekany czosnek i imbir.
Smażyć aż kurczak zacznie robić się brązowy.
Wtedy dodać pastę curry i smażyć jeszcze 
przez ok. 1 minutę. Dodać pomiodry 
i mleczko kokosowe. Gotować na niewielkim 
ogniu ok. 45 minut aż sos zrobi się gęsty.
Podawać z ryżem basmati posypane
świeżą kolendrą.

*Przepis pochodzi ze strony tate.com.au

7 komentarzy:

  1. Wygląda pięknie :) Bardzo lubię to danie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ilka, kombinuj coś zamiast kolendry, bo nie cierpię tego zioła;)
    Może np. natka z pietruszki?
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej można zastąpić natką pietruszki:)

      Usuń
  3. ale kolorek! boski az mi zaburczało!

    OdpowiedzUsuń
  4. witam,
    czy zamiast pastu curry można dodać zwykłęgo curry w proszku z torebki?

    OdpowiedzUsuń