Strony

20 sie 2013

Suszone pomidory w oleju domowej roboty


Pisałam o tym już nie raz i nie dwa, że uwielbiam suszone pomidory.
Te prawdziwe są suszone na słońcu. Ja ususzyłam je w piekarniku.
I mam już swoje:)) Całe dwa:)

Składniki na 2 słoiczki:
ok. 1,5 kg podłużnych pomidorów
sól,ocet
bazylia, oregano
czosnek ok.6 ząbków
olej ok. 1 szklanka

Z pomidorów wydrążyć gniazda nasienne.
Ułożyć je na wyłożonej papierem do pieczenia
blaszce skórkami do dołu. Każdego pomidora lekko posolić.
Piekarnik nastawić na 90 stopni z termoobiegiem
i piec około trzy godziny w lekko uchylonym piekarniku.
Chodzi o to żeby pomidory się suszyły a nie piekły.
Pomidory są dobre kiedy się już pomarszczą ale
zachowują jeszcze swój kolor  (nie można wysuszyć ich zbyt mocno).



Wszystkie pomidory wrzucić do miski
i dodać zioła . Całość skropić ok. 1 łyżeczką octu.
Delikatnie przemieszać. Pomidory wkładać do wyparzonych,
 suchych słoiczków razem z obranymi ząbkami czosnku.
W garnku zagotować olej ale niezbyt mocno
bo inaczej nam się pomidory usmażą. Gorącym olejem zalać słoiczki,
 zakręcić i odwrócić do góry dnem. Zostawić aż wystygną.


*przepis, film i masę cennych wskazówek znalazłam na blogu zajadam.pl

4 komentarze:

  1. Suszone pomidory to moja słabość ;) wyjadam je prosto ze słoiczka i wrzucam tam gdzie tylko się da- do makaronu, na kanapki, do jajecznicy itd. Takie domowe to musi być bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. domowe najlepsze! :) ja takie dodaję do zupy krem z pomidorów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale swietny pomysł pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
  4. koniecznie muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń