Strony

19 sie 2013

Pappardelle z pomidorami


Witam po długim weekendzie.Ja odpoczywałam na swojej działce
na wsi wśród pól i lasów:)Wspaniałe miejsce żeby się wyciszyć.
Dodatkowo przywiozłam masę różnych warzyw i owoców. 
Niektóre z działki a niektóre darowane przez rodzinkę.
Od cioci dostałam pół bagażnika cukinii:))
Przywiozłam też gruszki, śliwki, jeżyny i aronię.
Z tych wspaniałości powstaną przetwory na zimę.
Przepisami pewnie się z Wami podzielę a dzisiaj
zapraszam na błyskawiczny letni obiad:)
Taka moja mała improwizacja:)

Składniki dla 2-3 osób:
150g makaronu pappardelle (można użyć innego)
1/2 słoiczka suszonych pomidorów w oleju (ok. 150g)
2 łyżeczki pestek słonecznika
1-2 ząbki czosnku (niekoniecznie)
kilka łyżek oleju z pomidorów
świeża bazylia
garść pomidorków koktajlowych
sól, pieprz

Suszone pomidory i pestki słonecznika włożyć do blendera i utrzeć na pastę.
Jak ktoś lubi można dodać też czosnek.Dodać troszkę oleju z pomidorów.
Makaron ugotować al dente.Odcedzić zostawiając ok. 1/2 szklanki wody.
Pomidorki koktajlowe przekroić na połowę i przysmażyć je na patelni
żeby troszkę zmiękły.Zdjąć, włożyć pastę i wlać wodę z makaronu.
Chwilkę przesmażyć i dodać makaron.Wymieszać, dodać małe pomidorki i
porwaną bazylię. Doprawić soląi świeżo mielonym pieprzem.


1 komentarz: