Strony

29 sty 2013

Wędlina drobiowa


Jestem wielką fanką wszystkiego
co domowe- bez konserwantów
i sztucznych barwinków.
Dlatego u mnie na blogu ich
nie znajdziecie (może w tych
 najstarszych przepisach odrobinkę:)
Postanowiłam przygotować
domową wędlinę z drobiu, którą
znalazłam na blogu Lepszy smak.
Nie ma to jak czyste mięso bez chemii:)

Składniki:
1 podwójna pierś z kurczaka
sól, ulubione zioła, czerwona papryka,
suszony czosnek wg. uznania
1 łyżka oliwy

Mięso podzielić na dwa filety.
Każdy filet posmarować oliwą i 
posypać wybranymi przyprawami.
Następnie złożyć ze sobą w taki sposób,
żeby grubsza część mięsa znalazła się na cieńszej.
Tak przygotowane mięso zawinąć ciasno w 
folię aluminiowa (potrójnie) tworząc z mięsa wałek.
Wstawić do lodówki na ok. 8 godzin.
Następnie piec w 190 stopniach ok. 25 minut.
Piec oczywiście w folii aluminiowej.
Zostawić do ostudzenia i wstawić do lodówki,
żeby mięso się schłodziło i już można wcinać
kanapkę z wędliną:)

14 komentarzy:

  1. Ilka, pięknie się prezentuje ta drobiowa wędlina w Twoim wykonaniu! Cieszę się ogromnie, że przepis przypadł Ci do gustu :)
    Pzdr gorąco
    Aniado

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wygląda domowa wędlinka, ja najczęściej robię karczek albo szynkę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeszcze takiej nie robiłam, z chęcią wykorzystam przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kanapki z taką domową wędiną ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem wegetarianką, ale muszę coś takiego zrobić mężowi. Będzie zachwycony :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis. Fajna alternatywa dla sklepowych "mieszanek wędlinopodobnych" - że tak powiem. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. O matko jak to apetycznie wygląda, koniecznie muszę zrobić:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. też robiłam tą wędlinę:) tylko dodałam kurkumę i oregano, pyszna:) jak zrobię następnym razem to umieszczę u siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ilko zaraz piekę tylko czy to ma być termoobieg czy góra dół?

    OdpowiedzUsuń
  10. Wypróbowałam. Jest naprawdę świetna. Wspaniale smakuje z chlebkiem razowym i listkiem sałaty.

    OdpowiedzUsuń