Strony

1 gru 2012

Biscotti z kardamonem


W ten chłodny grudniowy dzień
zapraszam na biscotti z kardamonem,
żurawiną, migdałami i orzechami.
Obowiązkowo z kubkiem
 gorącej herbaty:)
Przepis z tej strony.

Składniki:
3 jajka
165g cukru
1 łyżka miodu
1 łyżka oliwy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka kardamonu (suszonego)
450g mąki
szczypta soli
1/2 szklanki pokrojonych migdałów
1/2 szklanki pokrojonych orzechów włoskich
3/4 szklanki suszonej żurawiny

Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę.
Dodać miód i oliwę.
W misce zmieszać mąkę z proszkiem,solą
i kardamonem.
Dodać do ucieranej masy.
Na końcu dodać bakalie.
Dokładnie wymieszać i podzielić
ciasto na dwie części.
Z każdej uformować podłużną "bułkę".
Ułożyć na blaszce i piec
 ok. 30 minut w 180 stopniach.
Wyjąć troszkę ostudzić i pokroić na kromki.
Ułożyć je na blaszce i piec ok. 5-7 minut.

7 komentarzy:

  1. bardzo smakowicie wyglądają :)porywam kilka do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oooo, już widzę święta :P

    OdpowiedzUsuń
  3. a dziś robiłam, właśnie stygną :). Tylko miałam przepis bez oliwy. Czy z oliwą mniej się lepią? ( byłam dziś cała pozlepiana :) )

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam, mniam - uwielbiam zapach i smak kardamonu! spotkałam się już z przepisem na biscotti na kilku blogach, ale jeszcze sama nie pokusiłam się o ich robienie

    OdpowiedzUsuń