Strony

9 sie 2012

Arabskie pity


Na życzenie mojego ślubnego
(a tak a propos właśnie mieliśmy
13-stą rocznicę ślubu:) zrobiłam
pity podobno arabskie 
(pod taką nazwą znalazłam przepis:)
Bardzo nam smakowały:)
Przepis z tego bloga.

Składniki 
na 7-8 sztuk:
1/2 kg mąki
300ml letniej wody
10g świeżych drożdży
2 łyżeczki soli

Drożdże rozpuścić w letniej wodzie.
Dodać mąkę i sól. Wymieszać.
Dokładnie wyrobić ciasto (ok. 10 minut)
aż nie będzie się kleiło i będzie elastyczne.
Podzielić ciasto na 7-8 części (tak ok. 100g każda)
i uformować kulkę.
Przykryć ściereczką i zostawić na 20 minut.
Następnie wałkiem do ciasta rozwałkować
każdą kulkę na placek o wielkości ok. 12-14 cm.
Ponownie przykryć i niech rosną ok. 1h.
Piekarnik nagrzać do 250 stopni.


Placki przenieść na wyłożoną papierem do pieczenia
blaszkę i piec ok. 10 minut (powinny napuchnąć jak balon:)
Upieczone bułki włożyć do papierowej torebki
a potem w plastikową. Zostawić na ok. 30 minut.
Po tym czasie pity można podawać.
Należy każdą przeciąć w połowie i powstałą kieszonkę
 wypełnić nadzieniem np. kurczakiem gyros i sosem tzatziki.
 

5 komentarzy:

  1. czegoś takie jeszcze nie jadłam, musi być smaczne:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Pity pełne fantastycznego farszu!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda naprawdę smakowicie ! Na pewno zrobię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam je wczoraj, super przepis a pity....pychota

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam,przepis świetny łatwy ,dziękuję za ten przepis. Pity już na zawsze w naszym menu:)

    OdpowiedzUsuń