Strony

14 mar 2012

Drożdżowe bułeczki trójkąty z powidłami


Naszła mnie wielka ochota
na jakieś drożdżówki:)
Postanowiłam więc upiec
bułeczki z powidłami
(tylko to miałam pod ręką:)
Ciasto tnie się na trójkąty dlatego
też tak postanowiłam je nazwać:)

Składniki
na ok. 10 szt.:

400g mąki tortowej
30g świeżych drożdży
150ml letniego mleka
70g cukru
1 jajko
75g masła
szczypta soli

Składniki
na nadzienie:

marmolada, powidła,
dżem a może być też masa makowa
lub każda inna:)

1 jajko do
posmarowania wierzchu

Do miski wlać mleko, dodać drożdże,
1 łyżeczkę cukru i tyle mąki żeby
rozczyn miał gęstość kwaśnej śmietany.
Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce
na około 25-20 minut.
Po tym czasie dodać resztę mąki, cukru,
jajko, szczyptę soli i rozpuszczone masło.
Wyrobić na gładkie ciasto.
Odstawić do ponownego wyrośnięcia
aż podwoi swoją objętość.
Następnie ciasto rozwałkować na prostokąt
(mój miał wymiary ok. 50X35).
Posmarować powidłami lub innym nadzieniem,
zwinąć w roladę i pokroić ciasto w trójkąty
tak jak na zdjęciu nr.1.
Następnie za pomocą drewnianej końcówki
od łyżki zrobić wgłębienie (zdj.nr.2).


Odstawić do wyrośnięcia na ok. 15 minut.
Przed pieczeniem każdą bułeczkę
posmarować roztrzepanym jajkiem.
Piec w 180 stopniach ok. 20 minut.

4 komentarze:

  1. Jejku uwielbiam takie bułki! Co prawda sama ich nigdy nie robiłam, ale może wreszcie przyszedł na to czas... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bułeczki z marmoladą "chodzą" za mną już od dawna i chyba w końcu muszę się za nie zabrać ;) Także przepis się przyda ;P

    W ogóle przejrzałam calutkiego Twojego bloga, kilka przepisów zapisałam i na pewno wypróbuję :)
    Będę tu częstym gościem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie bułeczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis jak dla mnie idealny :-) Zapraszam wszystkich do głosowania na ten przepis na stronie www.wysmakuj.pl To serwis gromadzący najlepsze przepisy z blogów kulinarnych. warto polecać sobie najlepsze, wypróbowane przepisy. Niech inni wiedzą co dobre ;-)

    Pozdrawiam, Gosia
    www.wysmakuj.pl

    :-)

    OdpowiedzUsuń