Strony

11 gru 2011

Domowy cukier waniliowy


Do zrobienia takiego cukru
potrzebne są nam
tylko
trzy rzeczy: laska wanilii,
cukier
oczywiście i słoik z pokrywką.
A jak wiadomo taki cukier to
niezastąpiona rzecz zwłaszcza
przy świątecznych wypiekach:)

Domowy- jak wszystko
co domowe -najlepszy:))
Przepis stąd.

Składniki:
2 szklanki białego cukru
1 cała laska wanilii

Do słoika wsypać cukier.
Laskę wanilii przekroić wzdłuż.
Za pomocą np. noża wyjąc nasionka
a pozostałą laskę pokroić.
Dodać do cukru.
Zakręcić słoik i potrząsnąć, żeby
się wszystko dobrze wymieszało.
Cukier jest gotowy do użycia
po ok. tygodniu.

3 komentarze:

  1. Robię regularnie a wanilinowego w domu nie miałam już od lat :) Poranne pozdrowionka przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakiś czas temu została mi jedna laska wanilii po tym, jak bawiłam się z kuchnią francuską i włoską, stwierdziłam że coś muszę z nią zrobić. Cukru waniliowego, jak każdy kto piecze, używam bardzo dużo, więc zrobiłam jak Ty, kilo cukru w duży słoik, rozcięta laseczka wanilii razem ze skórką do środka i tak sobie stoi na półeczce, a ja co jakiś czas troszeczkę podbieram do wypieków :] Pomysł znacznie tańszy niż kupowanie saszetek z cukrem waniliowym. I znacznie przyjemniejszy, bo przygotowanie czegoś samemu zawsze nobilituje ;)

    OdpowiedzUsuń