Strony

19 lis 2011

Kurczak po węgiersku



Na przepis tego mięska
wpadłam już jakiś
czas temu w zbiorach bahusa.
Ostatnio zrobiłam
i muszę przyznać, że na
prawdę smakowało:))

Składniki na 3-4 osoby:
1kg udek z kurczaka
sól, pieprz

Składniki na sos:
2,5 łyżki masła
2 średnie cebule
1/2 łyżeczki słodkiej papryki w proszku
1 mały koncentrat
pomidorowy (30%)- 70g
200 ml kwaśnej śmietany (12-18%)
- ja dałam mniej
1 łyżka mąki

Udka doprawić solą i pieprzem.
Na dnie naczynia o grubym
dnie rozpuścić masło.
Dodać pokrojoną w kostkę cebulę
i ją zeszklić.
Dodać paprykę i przecier.
Podlać wodą (ja dodałam ok. 1/2 szklanki)
i dusić pod przykryciem ok. 1 godzinę*
W śmietanie rozmieszać mąkę.Zahartować.
Dodać do sosu i wymieszać.

*Danie można też przygotować
w szybkowarze.
Wystarczy dusić ok. 25-30 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz