Strony

5 sie 2011

Bułeczki nocne


Dzisiaj dla odmiany bułeczki:)))
Ostatnio sporo ich piekę.

Tym razem bułeczki nocne
to znaczy takie,
które
rosną kiedy śpisz:)
Rano tylko hop do piekarnika
 i na śniadanie są gotowe.
 Przepis z cincin.

Składniki na 12 sztuk:
25g masła
1 szklanka letniego mleka
  25g świeżych drożdży
  1/2 łyżeczki soli
  1 jajko (temp. pokojowa)
  1/2 kg mąki pszennej

troszkę mleka do
posmarowania wierchu

mak lub sezam

Wieczorem bierzemy się
za robienie ciasta.
Masło rozpuścić i ostudzić
.
Drożdże rozpuścić w małej ilości mleka,
dodać sól, jajko, resztę mleka, masło i na końcu mąkę.
Zagnieść gładkie i elastyczne ciasto.
Z ciasta ulepić bułeczki, ułożyć na wyłożonej
papierem
do pieczenia blaszce i zostawić na
dolnej półce lodówki na całą noc.

Rano nagrzać piekarnik do 250 stopni,
posmarować bułki mlekiem,
posypać
makiem i piec ok. 5-10 minut. 

9 komentarzy:

  1. Bardzo fajne te buleczki..a moglabys jakos opisac jak je ,,ulepilas,,? lubie wszelkie buleczki o nietypowych ksztaltach:)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne! w sam raz na niedzielne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Próbowałam kiedys takie robić i nie urosły przez noc :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wyglądają, piekłam już bułeczki nocne, są pyszne. Tylko zawsze najpierw czekałam aż sobie wystartują w temperaturze pokojowej, a dopiero potem chowałam do lodówki na noc. Może to czekanie wcale nie jest potrzebne?

    OdpowiedzUsuń
  5. Bułeczki nocne okazały się u nas hitem i swojego czasu musiałam je robić kilka razy w tygodniu :)
    Ale Twoje muszę przyznać wyglądają profesjonalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Od razu nabrałam ochoty na takie bułeczki, jeszcze ciepłe z dżemem lub miodem. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  7. I naprawdę takie wychodzą?:-)chyba i ja sprobuję

    OdpowiedzUsuń