Strony

7 kwi 2011

Czekoladowe babeczki


Dzisiaj coś na poprawę nastroju.

Kiedy za oknem szaro i deszczowo

  nie ma to jak coś czekoladowego:)
Nie wiem jak Wam ale mnie
humor zaraz się poprawia:))
 
Składniki na ok. 10-12 sztuk:
100g gorzkiej czekolady 5 jaj
1 szklanka cukru pudru
3/4 kostki masła
5 łyżek mąki pszennej

Składniki do dekoracji:
250ml śmietany kremówki

1 śmietan fix

owoce świeże lub z puszki

Oddzielić białka od żółtek.
Czekoladę rozpuścić na parze.
 Białka ubić na sztywną pianę.
Masło rozpuścić, przestudzić.
Żółtka ubić z cukrem, dodać masło,
przestudzoną lekko czekoladę, mąkę i pianę.
 
Delikatnie wymieszać.
Foremki wysmarować tłuszczem.

Ilość zależy od tego jakich foremek
użyjemy
(ja użyłam foremek do tartaletek)
.
Wlać masę czekoladową.
Piec ok. 15 - 30 minut w 170 stopniach.

(długość pieczenia zależy od tego
jakiej wielkości użyliśmy foremek.
 
Udekorować bitą śmietana i owocami.

4 komentarze:

  1. czegoś takiego szukałam. kiedyś upatrzyłam w jakiejś książce przepis na takie babeczki- zakupiłam foremki- i upiekłam omlet w kształcie tarteletek;D pięknie się prezentują - na pewno wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają wspaniale, chętnie bym zjadła kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak kuszenie z samego rana :) Nadal ćwiczę silną wolę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają jak suknie balowe.:)
    Urocze i na pewno bardzo smaczne.:)

    OdpowiedzUsuń